איך לכבות/להטעין סוללות ליתיום?

כיבוי סוללה
תוכן עניינים

לכבות סוללות ליתיום: לאחר רכישת סוללת ליתיום חדשה אתם בטח תרצו לשמור עליה טוב יותר, כדי שתאריך ימים. במאמר זה אנו נענה על שני השאלות: איך לכבות סוללת ליתיום? איך להטעין סוללת ליתיום?

מה חשוב לדעת על כיבוי והטענה של סוללות ליתיום

סוללות ליתיום הן סוללות נוחות מאוד לשימוש וכיום הן ממלאות תפקיד בהרבה מאוד מכשירים. אם זה במכשירי טלפון סלולאריים ואם זה במחשבים. כך גם באופניים חשמליות, בקולנועיות, בכלי רכב חשמליים ועוד.

היות וסוללות אלו הן לא זולות. ולעיתים העלות שלהן היא הכי גבוהה מכל רכיב אחר במכשיר. על כן חשוב ללמוד איך לשמור על הסוללה וכיצד לגרום לה להאריך מים.

אחת הנקודות החשובות אשר עליהן יש לתת את הדעת היא כיבוי והטענת הסוללה.

איך לכבות סוללות ליתיום?

לא כולם יודעים אבל סוללות ליתיום יון ממשיכות לפרוק חשמל גם לאחר שהן מסיימות לפעול. זו הסיבה שחשוב לנתק את הסוללות מהמחשבים או מהאופניים החשמליות כאשר הן לא נמצאות בשימוש.

מעבר לכך חשוב לדעת שאין להשאיר את הסוללה מחוברת לחשמל, היות והדבר עלול לגרום לשריפה.

הסיבה העיקרית לכך היא היות וגם לאחר שהסוללה כבר הגיעה לטעינה מלאה. המטען עדיין ימשיך להכניס חשמל לסוללה. אמנם זה לא יהיה חשמל בכמות גבוהה. מדובר בכמות מזערית של 0.02 אחוז. אך גם זה עלול לפגוע בסוללה ואף להרוס אותה.

איך להטעין סוללות ליתיום?

לאחר שרכשתם את הסוללה ואת המטען, חשוב שתלמדו איך וכיצד להטעין אותה באופן הבטוח והנכון ביותר.

  • לפני החיבור, שימו לב כי הסוללה תואמת את המתח של המערכת החשמלית של המטען. אם לדוגמא הסוללה היא בעל מתח של 36V, היא לא תסתדר עם מטען של 48V. לא רק שהמטען לא יתאים אלא שזה גם עלול להיות מסוכן ממש.
  • חובה לוודא לפני שאתם מתקינים את הסוללה. כי הפלוס והמינוס של הסוללה תואמים את הפלוס והמינוס של המערכת החשמלית באופניים או בקורקינט. אם הם הפוכים זה כמובן לא יהיה טוב ואפילו מסוכן ממש.
  • בזמן הטעינה חובה לשים לב ולהיות זהירים וערניים. הטעינה חייבת להיות משגחת ועדיף שהיא לא תהיה בשעות הלילה אמנם ישנן הגנות שונות גם לסוללות וגם למטענים. אך גם אלו עלולים לקרוס במקרי קיצון. ישנם סימנים שונים בהם ניתן להבחין בעת הטעינה. כמו למשל התחממות יתר של הסוללה או של המטען בעת הטעינה או ריח חריג שעולה מכיוון המטען. אלו כמובן קשים לאבחנה כשאתם ישנים. בכל מקרה חשוב לעצור את הטעינה ברגע שאם מגלים בעיה מהסוג הזה ואף לפנות לגורם מקצועי מתאים. לשם קבלת מענה.

איפא להטעין סוללות ליתיום?

  • סוללות ליתיום הן לא סוללות נגד מים. מסיבה זו אין לעשות בהן שימוש או אפילו רק לאחסן אותן במקומות אשר בהן ישנה רטיבות או לחו. אם מים חודרים אל תוך תאי הסוללה, עלול להיגרם נזק בלתי הפיך וחבל.
  • מומלץ לבצע את הטעינה במקום מוצל. הסוללה מתחממת בעת הטעינה ואם המקום בו מטעינים יהיה חם מידי, הסוללה תתחמם יתר על המידה והתוצאה תוביל להתחממות יתר ואף להתלקחות. על כן אין להטעין את הסולל תחת השמש הישראלית הקופח, כמו גם ברכב סגור.
  • במקרה והסוללה נפלה או קבלה מכה, חשוב לפנות אל איש מקצוע על מנת שהוא יבדוק את הסוללה ויאשר את המשך השימוש בה. אם מדובר בפגיעה בסוללה התוצאה עלולה להיות הרת אסון.

על מנת שתדעו טוב יותר לשמור על הסוללה שלכם, מומלץ שתקראו את המאמר הבא בנושא אחסון סוללות ליתיום.

חשוב לדעת! אם המטען של הסוללה הוא לא איכותי ומותאם, הסוללה לא תחזיק מעמד להרבה זמן. מחפשים מטען איכותי לחצו על הלינק מטענים לסוללות ליתיום.

סוללות איכות בלי פשרות

מעבר לטיפול הנכון בסוללות, חשוב לרכוש את הסוללות האיכותיות והטובות ביותר שאכן יעניקו את המענה המושלם בהתאם לצורך. לא כל מי שמציע לכם סוללות ליתיום, אכן עומד מאחורי האיכות של המוצר אוו הוא מוכר לכם. לא פעם קורה וסוללות אלו מתגלות כפגומות, לא יעילות ואילו מסוכנות.

אנחנו שמים דגש בראש ובראשונה על איכות הסוללות. כמו גם על עמידה בתו מכון התקנים. כך שסוללה היוצאת מבית היוצר שלנו היא בהחלט סוללה בטיחותית לחלוטין היא מבטיחה פעילות תקינה לאורך זמן.

אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו עם סוללה שלא תספק את התמורה ולא תעניק את הטעינה הרצויה. מעבר לכך, ברור שאף אחד לא רוצה להסתכן עם סוללה שתתפוצץ ותגרום חלילה לפגיעות שונות או לנזקים.

אנחנו עומדים מאחורי המוצרים שאנחנו מציעים לכם ומבטיחים לכם איכות ובטיחות במקום הראשון.

כדי למצוא חדשות נוספות בנושא זה, מצא אותנו בפייסבוק.

Solutions Battery Energy
S.BE Energy
פתרונות אנרגיה

המרכז הישראלי לייצור ומכירת מוצרי ליתיום יון. ברשותנו מעבדה מתקדמת לייצור סוללות ליתיום יון. לאופניים חשמליות, לקורקינטים, לטרקטורונים וקטנועים ועוד… ובנוסף אנו מוכרים באתר ובחנות את כל חומרי הגלם הנדרשים.

מוצרי ליתיום
סוללות לאופניים
סוללות לקורקינט
סוללות לטרקטורון
קטגוריות מידע נוספות
מידע נוסף בנושא
פיצוץ סוללת ליתיום
פיצוץ סוללת ליתיום

יכול להיות מקרה של פיצוץ סוללת ליתיום? סוללות ליתיום יון הן סוללות שבשנים האחרונות נכנסו לשימוש למגוון גדול של שימושים. אם זה סוללות לאופניים חשמליים

קרא עוד »
    0
    המוצרים שבחרת
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות
    לקבלת עזרה ויצירת קשר

    נא למלא את הטופס ונציג יצור איתך קשר בהקדם האפשרי.