תיקון סוללה לאופניים חשמליות

תיקון סוללה לאופניים חשמליות
תוכן עניינים

תיקון סוללה לאופניים חשמליים

איך יודעים שהגיע הזמן לתקן את הסוללה? כאשר ישנו כלי רכב חשמלי שלא מאיץ כמו שצריך ולא מגיע למהירות גבוהה כבעבר. לעתים, מספיק להטעין את הסוללות עד הסוף או להחליף צמיגים, אך אם הבעיה טמונה בסוללה, צריך לתקן או להחליף אותה על מנת לשפר את הביצועים של הכלי.

 

סוללות ליתיום ברכבים חשמליים

כלי רכב חשמליים מונעים כיום בידי סוללות ליתיום כי הן הסטנדרט המקובל בשוק בעיני יצרנים רבים. סוללות אלו מגיעות בשלל גדלים, מארזים, קיבולות, יכולות וביצועים והן ניתנות לטעינה חוזרת ונשנית עד שהן שובקות חיים לתמיד.

לכל סוללה יש יתרונות, חסרונות ורמות יעילות. רוב דגמי הרכבים החשמליים (כמו אופניים) מונעים בידי סוללות שיש בהן תאי ליתיום-יון 18650.  כאשר הסוללה כבר "לא סוחבת", זה הזמן לתקן, אך לא תמיד יהיה זה נכון, כפי שיוסבר בהמשך.

מה עשוי להוביל לתקלות בסוללה?

סוללה עלולה להינזק בעקבות שני גורמים עיקריים: תקופת שימוש ופגיעה ישירה. סוללה תאבד מיעילותה עם הזמן והשימוש, אך זה יכול לקרות מהר יותר אם רכיביה נפגמו. לדוגמה, אם היא נחשפת לנוזלים.

מדוע שסוללה תיחשף לנוזלים? ישנם רוכבי אופניים חשמליים אשר לא נרתעים מנסיעה בגשמים ולא טורחים לכסות את הסוללות של כלי הרכב הקלים שלהם במגני גשם מיוחדים על מנת להגן מפני חדירת נוזלים.

תיקון סוללה לאופניים חשמליות

לברר מראש על תוחלת החיים של הסוללה

כשרוכשים סוללה חדשה חשוב להבין לכמה זמן היא צפויה להחזיק על מנת לראות אם היא שווה את ההשקעה. עם הזמן, יעילותה תיחלש עד שתגיע לכדי חוסר יעילות. זהו גורם הנזק הראשון של הסוללה: תקופת שימוש. בשלב זה היא כבר לא תהיה אופטימאלית כבעבר.

יש להיזהר במיוחד כשמדובר על סוללות זולות שלא מגיעות ממותג ידוע, בלי "אמא ואבא",  בייחוד אם המוכר לא יודע או לא בטוח כמה זמן הן אמורות להחזיק. צריך לדעת מהי תוחלת החיים על מנת לדעת מתי היא תשבוק חיים באופן טבעי.

מומלץ לרכוש סוללה שתחזיק לטווח הארוך (כדי שלא יהיה צורך לתקן או לחדש אותה עד אז).

 

מתי לא לתקן את הסוללות?

כאשר סוללה מפסיקה לתפקד ויעילותה פוחתת, זה הזמן לבקר מעבדה לתיקון סוללות לאופניים כדי לתקנה. למעט במקרים בהם מדובר בסוללה עם מעל מ-3 שנות שימוש.

יש מקרים בהם זה פשוט לא משתלם לתקן סוללה ישנה שקרובה לסוף ימיה, כך שעדיף לרכוש סוללה אחרת במקומה. חישוב עלות מול תועלת יראה מה כדאי יותר לעשות: לתקן או להחליף.

תיקון סוללה גוססת הוא פלסטר זמני שיעניק שיפור לטווח הקצר. יש שימליצו לרכוש סוללה חדשה.

 

איך מתקנים סוללות?

תיקון סוללה לאופניים חשמליות עשוי להיות חיצוני או פנימי. תיקון חיצוני יערב רכיבים במעטפת החיצונית. תיקון פנימי יכלול החלפת תאים פגומים בסוללה.

תיקון חיצוני הוא זול יותר מאשר תיקון פנימי, ופחות מורכב, כי הוא עובד עם רכיבים חיצוניים כמו פלסטיקה, מגעים שחוקים, בית הפיוז וסוויץ'.

מסיבה זו, ישנם תיקונים זולים ופשוטים וישנם יקרים ומורכבים.מומלץ לבדוק אם שווה לתקן או פשוט להחליף את הסוללה.

 

מתי כדאי לתקן את הסוללה?

ישנם מקרים בהם משתלם לבצע תיקון סוללה לאופניים, בייחוד כאשר רוצים:

  1. לתקן סוללות יקרות במיוחד
  2. לתקן סוללות עם חלקים לא סטנדרטיים
  3. לתקן סוללות עם תאים איכותיים ו/או בבנייה אישית

 

מדוע לתקן סוללות אצל אס בי אנרג'י?

לאס בי אנרג'י מעבדה מתקדמת לייצור והרכבת מארזי סוללות ליתיום יון עבור אופניים חשמליים, קורקינטים חשמליים, טרקטורונים וקטנועים חשמליים והיא מעניקה שירותי מעבדה ותיקון סוללות.

לחברת אס בי אנרג'י ניסיון של למעלה מעשור בתחום.להתייעצות מקצועית ולבירורים ניתן ליצור קשר במספר הטלפון: 0586300986

Solutions Battery Energy
S.BE Energy
פתרונות אנרגיה

המרכז הישראלי לייצור ומכירת מוצרי ליתיום יון. ברשותנו מעבדה מתקדמת לייצור סוללות ליתיום יון. לאופניים חשמליות, לקורקינטים, לטרקטורונים וקטנועים ועוד… ובנוסף אנו מוכרים באתר ובחנות את כל חומרי הגלם הנדרשים.

מוצרי ליתיום
סוללות לאופניים
סוללות לקורקינט
סוללות לטרקטורון
קטגוריות מידע נוספות
    0
    המוצרים שבחרת
    עגלת הקניות שלך ריקהחזרה לחנות
    לקבלת עזרה ויצירת קשר

    נא למלא את הטופס ונציג יצור איתך קשר בהקדם האפשרי.