4 טיפים לשמירה על סוללת ליתיום

תוכן עניינים

סוללת ליתיום היא ברבים מהמקרים הרכיב היקר ביותר במכשיר כולו. אם הסוללה מתקלקלת, המכשיר כולו לא יפעל. בגלל שמדובר ברכיב כל כך חשוב וכל כך יקר, אין לזלזל בשמירה על הסוללות ובטיפול בהן. אנחנו כאן על מנת ללמד אתכם מספר כללים שיסייעו לכם לשמור על הסוללה שלכם ובכך גם להאריך את חייה.

4 טיפים לשמירה על הסוללה שלכם בריאה ושלימה

1. נתקו את הסוללה מהמוצר

המקום הטבעי של הסוללה במכשירים השונים העושים שימוש בסוללה, הוא על פי רוב בתוך המכשיר עצמו. כאשר מדובר בסוללת ליתיום, חשוב לדעת שהסוללה אם היא שוכנת במכשיר כאשר המכשיר לא נמצא בשימוש, במיוחד אם מדובר למשך זמן ארוך, או אז עשויה הסוללה להינזק.

לא תמיד שמים לב לכך ולעיתים האופניים שוכנות להן ללא כל שימוש ורק לאחר שהסוללה סופגת נזקים ובעל האופניים מגלה שהיא לא כפי שהייתה קודם לכן, הוא קולט עד כמה הוא הזיק לאופניים שלו בכך שהוא השאיר את הסוללה בתוך האופניים.

אם אתם נוהגים לעשות שימוש קבוע בסוללה, שימו לב להטעין אותה עד שהיא מגיעה למתח המקסימלי שלה ורק אז לנתק אותה.

2. שמרו על הטמפרטורה המתאימה לסוללה

הסוללה יכולה בהחלט להחזיק מעמד בכל טמפרטורה. גם גבוהה וגם נמוכה. אך אם רוצים לפנק את הסוללה ולהעניק לה את התנאים הכי טובים עבורה ובכך להאריך את חייה, מומלץ להקפיד על כך שהסוללה תהיה בטמפרטורת החדר. זה אומר בין 20 מעלות ל – 30 מעלות.

ככל שתדאגו יותר לסוללה ולצורת האחסון שלה, אתם הראשונים שתרוויחו מכך. זה לא דורש הרבה מאמץ ולא מחייב אתכם בטרחה רבה. אם רק תשימו לב לאחסון הנאות של הסוללה ולטמפרטורה בה היא נמצא, היא תשיב לכם בדמות אורך חיים ואיכות חיים גבוהים פי כמה וכמה.

3. טעינה נכונה של הסוללה

לא פעם קורה ואנחנו מחברים את הסוללה למטען ולא זוכרים לנתק אותה בזמן. חשוב לדעת כי עם סוללות ליתיום סיפור כזה עלול לעלות ביוקר.

סוללה שנשארת מחוברת זמן ארוך מידי למטען, עלולה להינזק היות והמטען ממשיך להזרים שמל לסוללה גם אם היא כבר מלאה עד הסוף.

למעשה לכל מטען יש את הכמות המינימלית של הזרמת חשמל. מדובר בטכנולוגיה – CV-CC שיודעת להפחית את כמות הזרם החשמלי הנכנס אל הסוללה, בהתאם לכמות הטעינה. בדומה למילוי דלק שגם לאחר שהוא הגיע לסוף המשאבה היא מורדה את כמות הדלק לזרם איטי וקטן.

4. האחסון של הסוללה

כאמור האחסון של הסוללה אמור להיעשות בטמפרטורה קרירה. הקור ידוע כמעקב פריקה של  הסוללה ובכך היא נשמרת היטב. אך מעבר לכך חשוב לשים לב לכך כי בזמנים בהם אתם רוצים לאחסן את הסוללה כאשר היא ללא שימוש, טוב שהיא תהיה במצב טעינה של בין 70% ל -80%.

מלבד זאת כאשר הסוללה נמצאת במצב אחסנה, חשוב לכבות את הסוויץ' מכובה. זה שומר על הסוללה מפני התרוקנות ופריקה מהירה מידי.

מטען מהיר – טוב או לא טוב?

יש היום בשוק מטענים מהירים שמוצעים ללקוחות שרוכשים אופניים חשמליות. המטענים הללו בהחלט מפתים היות ואנשים רוצים ליהנות מתוצאות מהירות בלי להתעכב שעות ארוכות עד לטעינה מושלמת.

אך חשוב לדעת שטעינה מהירה היא לא ממש מומלצת, היות והיא מעלה מאוד את החום באזור התאים. חימום כזה מקצר את חיי התאים של הסוללה ובהמשך התפוקה של הסוללה תרד.

טעינה איטית היא טעינה הכי איכותית והכי טובה לסוללות.

בכל מקרה כאשר אתם רוכשים מטען חדש עליכם לשים לב לנתונים המופיעים על גב המטען. כך אתם יכולים לדעת מהם הנתונים הכי טובים לסוללה שלכם. מעבר לכך עליכם לשים לב במהלך ההטענה שהמטען וגם הסוללה לא מתחממים יתר על המידה.

מתי ואיך מטעינים את הסוללה?

בכל הסוללות מסוג ליתיום יון קיים בקר המכונה BMS. התפקיד של בקר זה הוא לשמור על הסוללות הן מפני קצרים והן מפני התרוקנות מוחלטת של הסוללה. כך הסוללה נשמרת היטב לאורך זמן.

כיום יש ברוב הסוללות החדשות, מנגנון ששומר עליהן מפני התרוקנות מוחלטת. הסוללה מתנתקת בשלב שלפני התרוקנות מוחלטת.

סוללה שמתרוקנת לגמרי והיא יורדת למצב של פחות מהמתח המינימלי הנדרש, כבר לא תמיד תהיה ברת תיקון.

סוללה שנמצאת במצב ריק למשך זמן ארוך מידי, עשוי גם כן להיהרס.

באיזה מטען מומלץ להשתמש?

המטען הטוב והמומלץ ביותר הוא המטען המקורי של האופניים. אך אם המטען מתקלקל או שאתם נאלצים לעשות שימוש במטען חילופי אתם חייבים לשים לב כי מדובר במטען איכותי שגם מתאים לסוללה שלכם ולצרכים שלה.

המטען אמור להתאים לדגם של הסוללה. אף פעם אל תשתמשו במטען שאתם לא בטוחים שהוא מתאים לסוללות שלכם.

כדאי לדעת ששימוש בסוללה באזור בו הטמפרטורה נמוכה, מקצר את משך הפעילות שצפוי מסוללה טעונה. מסיבה זו כאשר משתמשים בסוללה באזור קר, כדאי לטעון את הסוללה תוך כדי שהיא מונחת בתוך כיס של בגד. כך יתקבל חום גוף עד שהסוללה תהיה מוכנה לשימוש.

למעשה הטעינה המומלצת היא בטמפרטורה של בין 10 עד 35 מעלות. אם הטעינה תהיה במקום עם טמפרטורה גבוהה מידי, איכות הסוללה עשויה להיפגם. לחילופין, השימוש באזור עם טמפרטורה נמוכה מידי עשויה להוביל לטעינה חלקית או אפילו אי טעינה.

בכל מקרה, כאשר זמן הפעילות של הסוללה הינה נמוכה מהרגיל כאשר היא במצב של טעינה מלאה, סימן שישנה פגיעה בסוללה ובאורך חייה. ההמלצה במקרה כזה היא לבדוק מהי מהו הבעיה, כי לעיתים אפשר יהיה לתקן אותה. אך תמיד יש לבדוק את העלויות של סוללה חדשה ביחס לעלויות התיקון ולקחת החלטות חכמות.

S.B Energy
פתרונות אנרגיה

המרכז הישראלי לייצור ומכירת מוצרי ליתיום יון. ברשותנו מעבדה מתקדמת לייצור סוללות ליתיום יון. לאופניים חשמליות, לקורקינטים, לטרקטורונים וקטנועים ועוד… ובנוסף אנו מוכרים באתר ובחנות את כל חומרי הגלם הנדרשים.

ייצור כחול לבן
תו תקן ישראלי
מוצרי ליתיום
סוללות לאופניים
סוללות לקורקינט
סוללות לטרקטורון
קטגוריות מידע נוספות
מידע נוסף בנושא
פיצוץ סוללת ליתיום

סוללות ליתיום יון הן סוללות שבשנים האחרונות נכנסו לשימוש למגוון גדול של שימושים. אם זה סוללות לאופניים חשמליים ואם זה סוללות לקורקינט חשמלי. בטרקטורונים או

קרא עוד »
לקבלת עזרה ויצירת קשר

נא למלאות את הטופס ונציג יצור איתך קשר בהקדם האפשרי.